Week 4 - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Mabel Alkema - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Mabel Alkema - WaarBenJij.nu

Week 4

Blijf op de hoogte en volg Mabel

29 September 2013 | Denemarken, Kopenhagen

Het is weer zondag, de week is weer voorbij.

Maandag zijn we heerlijk de hele dag naar het bos geweest waar de kinderen in bomen konden klimmen en schommelen. 's avonds thuis nog even een avondwandeling door de natuur gemaakt, heerlijk! Ik zal de natuur wel gaan missen in Nederland.

Dinsdag zijn we met de hele school naar de kerk geweest om het høstgudstjeneste fest te vieren. Dit is op 24 september, al het eten is dan uit de grond en geplukt (zoals mais, tomaten, aardappelen, pompoenen, ga zo maar door). Met dit feest bedanken ze god voor het eten, het oogstfeest dus . Alle kinderen gingen mee, ook die niet geloofde of een ander geloof hebben. Ook ben ik vandaag begonnen met de leerlingen en leraren van mijn groep de dagen in het Nederlands te leren, ze vinden het erg moeilijk haha. 'S middags lekker muziek gemaakt en toen was de dag al weer om.
Het was zulk lekker weer dat toen ik thuis kwam ik de fiets heb gepakt en een grote ronde ben gaan fietsen, natuurlijk valt mijn ketting eraf, dus mocht nog een heel end lopen. Maar het weer was zo mooi en de natuur prachtig, dus dat mocht de pret niet bederven. Daarna nog heeerlijk een tijd (in mn t-shirt!!) buiten gezeten.

Op woensdag hebben we de hele dag voor de uitvoering van donderdag geoefend, jaa Mabel moest ook mee doen als een van de 'singing girls'. Ik kan natuurlijk ook zo mooi zingen, nottt. donderdag moesten wij dus de soorte weekafsluiting organiseren en mocht ik samen met twee leerlingen Mamma Mia zingen, ik was allang blij dat het maar 4 zinnen waren en vond het al heel wat dat ik voor die hele school stond, dat zou ik normaal niet gedaan hebben!

Vrijdags hadden we na stage teambuilding tot 7 uur, wat heb ik gelachen zeg! Zaterdag weer vroeg naar stage, omdat we toen workshops hadden. Ik had gekozen voor Imovie en windows 8, de andere worskshops klonken ook erg interessant, maar daar had ik toch niet veel van begrepen in het Deens.

was dit weeekend het laatste weekend van de meiden uit Groningen, we gingen dus met zn alle uit. Een erg gezellige avond gehad in de 'underground' van Kopenhagen, erg gaaf! Vandaag even een relaxed dagje na zo'n drukke week. en genieten van het nogsteeds heerlijke weer!

Ik ga trouwens een leerling Engelse les geven en een andere leerling in het Engels leren zingen, dat wilde ze graag. Erg leuk! Word nu echt Juf Mabel, hihi

DikkeKnuf!

  • 30 September 2013 - 11:36

    Mevrouw Russel:

    Leuk dat ik nu ook jouw verslagen kan lezen Mabel. Ik kan me een goed beeld vormen van wat je meemaakt. Heb je nu altijd muntjes bij je voor de wasserette? Ja, ook in het weekend aan de slag hè. Als jullie weer terug zijn kan je een workshop Imovie geven aan de klasgenoten. ;-) Door Engelse les te geven leer je zelf ook weer veel.
    Nog heel veel plezier.

    groeten,
    mevrouw Russel

  • 30 September 2013 - 17:35

    Mabel:

    Jaaa, ik heb de munten voor de was apart gelegd en ik hou de tijd maar al te goed in de gaten. Dit gaat me niet nog en keer gebeuren! haha
    Als we Ipads hebben op school kan dat wel jaa! Imovie is namelijk op een ipad/phone wel echt super leuk! Ik kan het filmpje dat ik hier maak ook wel laten zien met leergroep.

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Mabel

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 9602

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 30 Januari 2018

No spang in Sranang

30 Augustus 2013 - 10 November 2013

Denemarken 2013

Landen bezocht: