Week 8, bijzondere week! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Mabel Alkema - WaarBenJij.nu Week 8, bijzondere week! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Mabel Alkema - WaarBenJij.nu

Week 8, bijzondere week!

Blijf op de hoogte en volg Mabel

27 Oktober 2013 | Denemarken, Kopenhagen

En jaa, alweer een week voorbij, het gaat me allemaal veeel te snel!

maandag ben ik met een leerling mee geweest naar de logopedie, zowel naar de individuele als de groepssessie. Ik was al eens met een andere leerling mee geweest naar de individuele sessie, erg leuk om de verschillen te zien! 'S middags heerlijk gegymd en dat was dag 1 alweer.

Dinsdag ochtend met een andere leerling mee geweest naar fysiotherapie waar bij testen moest doen voor zijn motoriek. Ik vond dit heel interessant om te zien! Ook vond ik het verbazingwekkend hoe geconcentreerd deze jongen een uur bezig was met zijn opdrachten en niet boos werd wanneer het niet lukte (wat normaal gebeurd, en hij kan zich normaal al geen 5 minuten concentreren, omdat er zoveel om hem heen gebeurd). in plaats daarvan telde hij tot tien, dacht even na en probeerde het opnieuw!

'S middags met de nieuwe activiteiten begonnen. Ik ga dit keer mee naar : Natuur en wiskunde (voor de lunch) en EHBO (na de lunch). Bij natuur en wiskunde gaan ze een dorp maken met: Het voetbalveld van FC Bacelona, de BigBen van Engeland, een strand en een brandweerstation(deze dingen hebben de kinderen zelf bedacht) hierbij moeten ze dus passen en meten en dus rekenen.
Bij de EHBO begonnen we met de basis dingen dus de eerste les: Pleister plakken, en een handverband aanleggen. Ik vond het erg grappig om de verschillen te zien tussen de EHBO in Nederland en Denemarken! Daarna hebben we neppe wonden bij 2 leerlingen gemaakt, bah wat zagen die er vies uit! Haha

Woensdag weer als vaste ritueeltje aan Engels gezeten met een leerling. Ook ben ik met hem aan een book creator (op de Ipad) begonnen met een klein boekje te maken (met uitleg) over het sinterklaasfeest. dat heeft alles te maken met aankomende week en de week erop!

donderdag ging de hele klas te zwemmen, een leerling bleef op school, omdat ze zo ontzettende last had van haar oor. Ik ben bij haar gebleven en heb 1 op 1 activiteiten met haar gedaan, waaronder engels waar ze verbazingwekkend goed in was! Ook lekker naar buiten geweest, airhockey gespeeld en lekker even gecomputerd. 's middags naar een filmpje over de roskilde domkirk gegeken omdat we daar vrijdags heen waren. als volgt naar de weekafsluiting geweest.
Ik had er voor gekozen om wat langer op school te blijven bij de opvang. Op donderdags doen ze namelijk parkour in de gymzaal. Hierbij gaan de over allerlei hindernissen springen maar er werd ook lekker gevoetbald en rond gerend. Eigenlijk dus iets waar de kinderen hun energie in kwijt kunnen. Je begrijpt, ik was kapot die avond!

Vrijdags weer een lange dag. Een uitje naar Roskilde; de domkirke en even naar de haven waar zowel normale als Vikingboten (vanwege het vikingsmuseum) liggen. daar een hapje gegetgen en terug naar school gegaan. De domkirke was zo'n mooie kerk! Heel groot en zoveel te zien, er liggen in die kerk veel belangrijke overleden mensen in prachtige kisten, die van steen zijn. Er zit heel veel history in die kerk. Ook heb ik gezien dat de skeletten van de koning en koningin van Denemarken werden opgegraven, die als volgt naar een museum worden gebracht. Dat was echt heel bijzonder.
Eenmaal weer op school weer lekker in de gymzaal met de kinderen en ondertussen helpen met het klaaszetten van de spullen voor het Halloween feest. Er kwamen ook leerlingen van twee anderen scholen wat op en aantal van 70 mensen kwam.
Die dag toch ook echt mijn eerste tranen gelaten bij het idee dat precies twee weken later hier mijn laatste dag zou zijn en ik hier misschien wel nooit meer zou komen. De leerlingen vroegen aan de lerares of ze mij misschien in Nederland kunnen opzoeken, dat geeft al aan hoe goeie band ik hier met de kinderen opbouw! (en niet alleen met de kinderen uit mijn klas)

Het Halloween feest was een groot succes, ik heb de avond van m'n leven gehad! heerlijk gedanst met de kids van mijn school, maar ook met de kinderen die ik niet kon van de andere school. Ik sta hier wel bekend als de gekke hollander, haha er is me zo vaak gezegt die avond: You're crazy!
Ik droeg namelijk een bob de bouwer pak en was lekker gek aan het dansen met de leerlingen, HEERLIJK!

Wat ik ook zo fijn vond aan deze week, is dat een jongen uit mijn klas(een werknemen) eindelijk wat vrijer word en meer begint te vertellen en zelfs grapjes over mij maakt naar de kinderen, en kan eigenlijk erg met hem lachen! Hij was eerst erg verlegen, dus ook met mijn collega's komt er ook een goede band!

Nou lieve lieverds, over precies 2 weken en een paar uur ben ik weer op Nederlandse bodem, maar ga nu nog volop genieten hier!

DikkeDikkeKus, Mabel

  • 27 Oktober 2013 - 20:02

    Petra Fijma:

    Ik volg je reisverslagen en ik lees dat je zo geniet. Het is ongelofelijk dat je al 8 weken onderweg ben. Vorige week hebben we op vrijdagmiddag binnen de praktijkgroep je verslag nog voorgelezen aan de cliënten. Het maakt je krachtig om dit avontuur te beleven en ik denk dat je heel zelfstandig ben geworden als ik het zo lees. Ik wens nog twee hele leuke weken tegemoet en hou je in de gaten.

  • 06 November 2013 - 12:47

    Mevrouw Russel:

    Je maakt me nieuwsgierig. Ik ben benieuwd wat de verschillen tussen ehbo in Denemarken en ehbo in Nederland zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Mabel

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 9599

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 30 Januari 2018

No spang in Sranang

30 Augustus 2013 - 10 November 2013

Denemarken 2013

Landen bezocht: