Week 3, KOPENHAGENN - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Mabel Alkema - WaarBenJij.nu Week 3, KOPENHAGENN - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Mabel Alkema - WaarBenJij.nu

Week 3, KOPENHAGENN

Blijf op de hoogte en volg Mabel

22 September 2013 | Denemarken, Kopenhagen

hallo hallo, daar was ik weer.

waar te beginnen, ik maak hier zoveel mee en heb dus besloten om alleen de leukste dingen ertussen uit te pikken omdat mijn verslagen al langer lijken te worden haha.

Vorige week zaterdag zijn we in de trein gestapt naar Kopenhagen, nog geen idee wat we zouden gaan doen, maar even lekker eruit. Uiteindelijk, natuuuuurlijk, in de winkelstraat beland en even lekker geshopt. Ook nog door Kopenhagen gelopen en genoten van de stad, want wat is hij mooi.
'S avonds alweer niet uit, omdat mijn rug het niet trok, BALEN!

Donderdags zijn we een dagje mee gaan lopen op de school waar ons contactpersoon, Anette, werkt; SOSU Sjaeland ( een school waar alleen de opleidingen voor in de zorg kan volgen). 's ochtens heeft Anette een powerpoint presentatie van maar liefst 30 dia's gehouden(in het engels). U begrijpt, met mijn concentratie van een koe, ging het meeste het ene oor in en het andere uit, hoe erg ik mijn best ook deed. Daarna hebben we een heerlijke lunch van de school gekregen. 'S middags gingen we naar een Deense klas. De groep werd in 4 groepjes verdeeld, elke groep kreeg een onderwerp waar over gepraat moest worden, namelijk; school, workplacement, salary/money en walk en talk. Bij de walk en talk kreeg je een rondleiding door de school. Door deze twee uurtjes heb ik heel wat geleerd over de verschilen tussen de Nederlandse en Deense scholen. Een leuk en leerzaam dagje dus!

Vrijdag kon ik eindelijk naar de fysio! Dus mijn rug voelt nu gelukkig een stuk beter aan. Daarna snel door naar stage, een lekker relaxed dagje. Ook met een leerling een (E-book?) gemaakt over zijn interesses, op de Ipad. Hij wilde dit graag met mij aan beginnen. Uiteindelijk vond hij het zo fijn om met mij te werken dat hij dit boekje perse met mij wil afmaken. Dat compliment kan ik in mijn zak steken, en een leuke opdracht/uitdaging voor mij! Na stage helaas al een beetje afscheid moeten nemen van Maaike, een van de Groningse meiden uit dit huis die jammer genoeg twee weken eerde naar huis moest dan gepland. Nog even een Dikke pluim voor haar hoe ze het hier heeft gedaan! Maargoed, we hadden dus weer lekker een taartje bij Valencia gehaald, oeii wat zijn die goed.

Zaterdags weer naar Kopenhagen, maar dit keer SIGHTSEEING EN UIT! WOEIII

we zijn met een collega en zijn vriend mee op sleeptouw genomen naar Christiania, omdat we daar graag heen wilde. Wauw, wat hou ik van deze plek! Iedereen is daar so relaxed, en er lopen zoveel verschillende types rond. Echt genieten! Ik ga hier sowieso nog een paar keer heen! Het is een hippiedorp met een greenlightdistrict. Hierbinnen mag je 'legaal' hasj en weed kopen. Ik kan er heel veel over vertellen, maar als je echt geïnteresseerd bent moet je het op internet opzoeken, en is namelijk zoveel over te vertellen. Daarnaast hebben we nog de little mermaid bezocht, Nyhavn, de haven, en nog wat mooie/belangrijke gebouwen en verschillende buurten enzo.

Daarna zijn we naar kenni's appartement gegaan. (mochten eerst nog even kennis maken met de staat waar de hookers op straat rond lopen, om door een auto opgepikt te worden. Wat vond ik dit raar om te zien joh!
Maargoed, de buurt met gebouwen waar Kenni woont daar zeg je U tegen. Met verbazing vroeg ik of hij hier echt woonde. We hebben heerlijk een hapje gegeten en zijn ons daarna gaan klaar maken voor een avondje stappen. Om half 2 waren we eindelijk in de club, Marous en ik zaten al een tijdje op de rand van onze stoel om uit te gaan. Maar in Denemarken drinken ze heel lang voor, omdat de drank zo duur is in de kroegen en er geen tijdslimiet is dat je binnen moet zijn.
Culturebox moest het zijn vandaag, ook hier zul je me nog een paar keer vinden. Een hele leuke club met 3 'boxen', een rode, witte en zwarte waar dus overal een DJ's draait. Het was deze avond jammer genoeg niet zo druk, maar had daardoor wel lekker de ruimte om los te gaan wat het was echt een heerlijke muziek, ik heb genoten!(techno)

Wat ik erg grappig vond is dat er een jongen naar me toe kwam die( in het engels) aan mij vroeg of ik uit Nederland kwam. Stomverbaasd vroeg ik hoe hij dat wist. Dit kon hij zien aan mijn dansen! Toen ik ook om me heen keek viel me idd op dat de rest veel stiller staat, of heel apart danst. Het : HUUHHHH, moment daarna was dat die jongen dat dat aan mij vroeg op TOMORROWLAND heeft gedraait, of suks of suks. Hij was er iig met zijn crew'. De volgende keer maar vragen hoe het precies zit. Om 6 uur zijn we maar naar huis gaan lopen, z gaan hier namelijk tot 7 uur door. Maar de mannen konden niet meer, haha

Uiteindelijk om 7 uur thuis, en half 8 het bankbedje in, jammer genoeg kon ik hier niet echt op slapen..

Vandaag dus een heerlijk relaxed dagje gehad, en ga zo mijn luiken sluiten.

Morgen namelijk weer een leuk dagje voor de boeg: in het bos bomen klimmen!

Dikke Knuf,

Mabel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Mabel

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 9596

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 30 Januari 2018

No spang in Sranang

30 Augustus 2013 - 10 November 2013

Denemarken 2013

Landen bezocht: