Week 6 - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Mabel Alkema - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Mabel Alkema - WaarBenJij.nu

Week 6

Blijf op de hoogte en volg Mabel

14 Oktober 2013 | Denemarken, Kopenhagen

Lieve allemaal!
Wat een drukke maar heerlijke week heb ik weer gehad, veel gebeurd! Maandag kwam de nieuwe jongen uit Duitsland, we zaten die avond gelijk zonder stroom en het huis was bijna in de fik gevlogen. WELKOM IN ANKERHUS JAN!

Dinsdag heb ik een stagedag van 0830 tot 2030 gehad. Een avondje mee gedraaid bij ‘Klub’, zoals ze dat noemen. Dit is bijna elke dinsdag en leerlingen kunnen zich daar voor opgeven. Je gaat met de groep eten en leuke dingen doen zoals: zwemmen, binnenkort halloween party, disco, knutselen, noem maar op. Erg leuk dus en nieuwe leerlingen leren kennen!

Woensdag gelukkig een kort dagje, maar wel hard gewerkt. Met een leerling de hele ochtend Engels geleerd. En daarna met een jongen het nummer : Happy birthday geoefend. Zijn goal is om het te kunnen zingen bij de weekafsluiting. Hij kan het nu vlekkenloos zingen, alleen durft hij het nog niet met de weekaflsuiting. Hij wilde de heleochtend al niet werken, dus was wel een beetje trots op mezelf dat ik hem aan het zingen heb gekregen!

Donderdag weer aan engels gezeten, wat is die jongen leergierig! Daarna wilde een ander meisje ook heel graag engels van mij leren. Dus ook was oefeningen voor haar bedacht. Na schooltijd met de (Opvang) meegeweest naar het paardrijden, want dat wilde ik graag. Erg leuk om de kinderen zo te zien genieten en om ze zo met de dieren zien bezig te zijn.

Vrijdag moesten de leerlingen hardlopen f degene die dat niet goed konden vanwege hun handicap: fietsen. 2 km, minimaal hardlopen en 7 km fietsen. Het maximale was 14 km. We begonnen eerst buiten met zn alle opwarmen op muziek. Daarna gingen we van start, zo mooi om alle leerlingen groot, klein, pedagogen en leraren te zien hardlopen! Zelfs de leerlingen in een rolstoel werden geduwd zodat ze ook mee konden doen. Met elke km dat je hardliep haalde je 3 kroner op. Uiteindelijk hebben we met zn alle 705 km gerend. Er werd nog even bij genoemd dat dat ongeveer naar Amsterdam was, haha. Het opgehaalde geld is naar de leerlingenraad gegaan en zij mogen beslissen wat er met het geld gebeurd (een nieuw speeltoetsel voor het schoolplein of iets dergelijke) Voor de rest nog een leuke dag gehad met wat kleine activiteiten en lekker met zn alle buiten gespeeld en gedanst, want er was de hele dag muziek.

Dit weekend was ik te moe om iets te doen. Ben wel lekker met het huishouden bezig geweest, wat wasjes gedraaid, boodskappies gedaan, kamertje weer aan kant en maar wat films gekeken. Ik wilde eigenlijk aan mn opdracht voor stage, helemaal voorbereid de ipad mee naar huis en jahoor. Zitten we al sinds gistermorgen zonder wifi! Gelukkig morgen een extra dagje vrij vanwege de vakantie en dan mogen we weer aan de bak!

DikkeKuss, Mabel

• 14 Oktober 2013 - 11:29

Mamma:

Sooooo, wauw, die Jan is me er een. Wat een enorme sex-appeal moet die hebben, dat de spanning bij de dames acuut zo stijgt dat het Electriciteitsnet het niet meer trekt!

• 18 Oktober 2013 - 09:46

Mevrouw Russel:

Jouw Engels wordt door het geven van de lessen ook steeds beter. Je kan het niet vergelijken maar ik ben zo benieuwd of het op de school waar je stage loopt er anders aan toe gaat dan op een soortgelijke school in Nederland.

groetjes,
    mevrouw Russel