alweer op de helft. - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Mabel Alkema - WaarBenJij.nu alweer op de helft. - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Mabel Alkema - WaarBenJij.nu

alweer op de helft.

Blijf op de hoogte en volg Mabel

06 Oktober 2013 | Denemarken, Kopenhagen

De tijd gaat echt veeeel te snel! Ik wil nog niet naar huis!:'(

Deze week een nieuwe collega op de groep gekregen. Maandag niet veel bijzonders gedaan. Dinsdag weer heerlijk gekookt en muziek gemaakt en woensdag uit stage naar Roskilde en Kopenhagen geweest om de boel te bekijken! ENN, Pebernødder gekocht + geproefd. Geloof het of niet, maar ze heten hier met Kerstmis pepernoten! (maar die uit Nederland zijn stiekem wel lekkerder)

Donderdag weer een dagje naar SOSU Sjaeland (school) om een competiieday in de healthcare mee te maken. van 5 verschillende scholen deden er twee meiden mee die een casus voor kregen en moesten uitvoeren. De school die het het beste deed mag naar het Europees kampioenschap. Het was allemaal zo serieus, met spandoeken, bedrukte shirts, vlaggen, professionele foto/film camera's. Heel bizar, maar wel erg leuk om te zien hoe dezelfde handelingen op verschillende manieren werden uitgevoerd.

Vrijdags een dagje naar het experimentarium in Kopenhagen met mijn groep. Dat is net zoiets als Nemo. Wat een lange maar leuke dag! Iedereen moest op een leerling letten, zodat we ze allemaal mee naar huis zouden krijgen haha. Natuurlijk rende mijn leerling alle kanten op, en als ik even 2 seconden niet op lette was hij weer weg, zo enthousiast was hij. Je snapt dat ik in de bus terug bijna in slaap viel, omdat ik zo moe was van al dat rond rennen. MAAAR, de dag was nog niet om. We zijn met mijn stage begeleider mee naar huis gegaan voor de Culturenight in Naestved. Eerst Zelfgemaakte hamburgers (met bieten en wortels, maar ooh wat smaakte het goed!) gehad. En toen de stad in. We zijn naar een boardingschool geweest dat je echt een Harry Potter Idee geeft, erg gaaf! Voor de rest nog veel in de stad zelf bekeken en nar een oude kerk geweest via een spookweg, waar we eigenlijk spookverhalen zouden luisteren. Maar we hadden jammer genoeg geen ticket.

Zaterdag was ik dood op van vrijdag dat ik alleen boodschappen heb gedaan en m'n kamer opgeruimd (trots, haha). Omdat we over spullen van 6 kamers beschikte hebben we twee bedden uit kamers gehaald en deze in de woonkamer geknald, naast de koelkast (zodat we er niet uit hoefde), een tafel ervoor waar we aan konden eten en de laptop op konden zetten voor films, en heel veel dekens en kussens neer gelegd. Dit was gisteren rond 7 uur. Ik zal jullie vertellen, we liggen er nog steeds in. Zijn er alleen uit gekomen om naar de wc te gaan of om lekker warme bolletjes te bakken (want we hebben eindelijk een keuken!)

Ik denk dat we zo de boel jammer genoeg toch maar moeten opruimen voordat er nieuwe mensen komen... Of we zetten gewoon onze eigen bedden hier neer, TOP IDEE.

Nou ik ga nog even genieten van dit bedje, en morgen weer aan de 6e week van mijn stage beginnen..

time flies when your having fun!

Dikke Kus,, <3


  • 06 Oktober 2013 - 18:43

    Mabel Alkema:

    De keuken hadden we natuurlijk al, Ik bedoelde een oven voor de warme bolletjes, hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Mabel

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 9595

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 30 Januari 2018

No spang in Sranang

30 Augustus 2013 - 10 November 2013

Denemarken 2013

Landen bezocht: