Week 2 - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Mabel Alkema - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Mabel Alkema - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg Mabel

13 September 2013 | Denemarken, Kopenhagen

En toen was er alweer een week voorbij, en wat voor week!
Vorige week vrijdagavond toch maar weer met volle hoop Soro ingegaan voor het Beerfest. Zouden we nu dan zien dat er toch nog wel echt wat leuks hier te beleven valt? Nou, gezellig was het opzich wel, maar het was een typisch ‘Duits’bierfeest met oudere mensen, in van die jurkjes en pakjes. Niet erg ons ding doen. Voor de rest waren er veel dronken 16 jarige jongens die eruit zagen alsof ze uit Leiden kwamen, en meiden met te korte jurkjes en hakken waar ze niet eens meer op konden lopen, klaar voor hun Schoolfeest. Dus na een rondje gedaan te hebben toch maar weer onze fiets op. Onze moed over Soro is de schoenen in gezakt.
Zaterdags was het heerlijk weer, een lekkere grote ronde door deze prachtige natuur gemaakt waar in nogsteeds optimaal van geniet en even onze sportleraar aangemoedigd bij zijn hardloopwedstrijd en daarna hup de bikini aan en liggen bakken in de zon. Natuurlijk moeten we onze was hier ook doen, en Mabel deed dat dan ook braaf. 10 deense kronen in de machine en klaar voor gebruik. 3 uur later, omdat we net in zo’n leuk gesprek zaten loopt ik terug om mijn was uit de trommel te halen; is de tijd verstreken! Het deurtje van de wasmachine moet met een knop open. Maar doordat ik te lang had gewacht was de elektrisciteit uitgegaan en zat mijn was daar maar. NATUUUURLIJK had niemand meer losse deense kronen, dus moest ik maar op mn fietsie naar het resaurant hier in de buurtiIn mn veel te grote vest, en mijn korte broekje met gaten kom ik daar aan, waar op dat moment ook nog een bruiloft werd gevierd. Dus ik leg mijn verhaal uit, over dat ik mijn was vast zit en of ik 10 kronen kan pinnen. Hoeveel, 10 kronen maar? Kijk alsjeblieft voor jou. Dus ik vraag nog of ik niet moet betalen, maar nee hoor dat hoefde niet! Echt heel erg lief! Ik ben er alleen nog niet uit of hij het leuk vond dat ik een kort broekje aan had, of dat hij dacht; aah, wat een arme sloeber, kan niet eens een lange broek zonder gaten betalen. Hahaha
Maandag was geen speciale schooldag, ondanks dat ik voor het eerst heb gewonnen met airhockey, lucky bustard! Als ik terug kom uit Denemarken ben ik haast een pro, de kinderen willen het zo vaak met me spelen. Na stage nog een afspraak met Anette om over onze eerste stageweek te praten onder genot van een heerlijke warmechocomel en Deense appeltaart in een leuk italiaans restaurantje; Valencia.
Dinsdag begonnen met het Robinson cursoe thema. Wat een (top) dag, en wat kost het een energie. Heerlijk de hele dag buiten vertoeven. Tenten bouwen, in de weer met boomstammen en blokken sjouwen, kampvuur maken, zelf kaas en brood maken, kinderen die het geweldig vinden en je ermee in slepen maar ook veel energie uit je trekken. Wat hebben ze het hier goed geregeld en allemaal leuk in elkaar gezet! Ook werd er bij andere groepen warmen bessensap gemaakt, popcorn, jam en ga zo maar door. Alles zo uit de natuur en erg gezond ( op de popcorn na).
Woensdag de tweede en tevens de laatste (jammer genoeg) Robinson crusoe dag. Weer bar genoten van de kinderen en de natuur, het buiten en bezig zijn. Vandaag weer brood, maar dan een grote in een pan, gebakken ( ik heb ’s ochtens eerst met de kinderen het brooddeeg gemaakt en samen kip gemarineerd met basilukum, zoo lekker! De leraressen van mijn klas vinden het raar dat wij bijna niet leren koken op school, ze vroegen zich af van wie we het dan leerde, haha) We hadden dus op de stenen boven het vuur nog kipgebakken en in zoutbrood kip ge..kookt? Het is een soort brooddeeg maar dan met heel veel zout, je doet de kip daarin en legt het brood dan in de kolen. Het brood verbrand helemaal, als je hem open maakt is de kip gewoon gaar en lekker. Ook nog graan gemalen om brood mee te maken en pijl en boog geschoten. Erg jammer dat het thema over is!
Donderdag was het dan EIN-DE-LIJK zover, kinderen door de dollen want het klassenuitje begon vandaag. 2 uur gereden naar het eiland Møn. Eerst dacht ik; waarom zover voor een museum? Nou daar kwam ik aan het eind van de dag achter. Eerst dus naar een museum over dinosaurussen, watermonsters en de natuur, erg leuk! Ook leuk om te zien dat de kinderen er zo van genoten. Maar na het museum dus naar een van de prachtigste dingen die ik heb gezien. We moesten een trap van jawel 994 aflopen door een prachtige groene natuur. Ik wist niet wat ik moest verwachten. Opeens zag ik eeen helemooie clif, het was allemaal zo inmens, zo groot en zoo mooi! Daar hadden we dus zoo lang voor gereden. Ik heb even een momentje voor mezelf genomen om er van te genieten. Toen met de kinderen gelopen, stenen gegooid en lekker geklomen. De trap op was alleen wat minder, de natuur maakte het wel wat minder erg. Boven even gezeten en toen de auto in naar huis. Daar met zn alle een disco gehouden (we hebben alleen tig keer het nummer gangnamstyle geluisterd) en lekker lasagne gegeten. De kinderen waren zo op dat we gelijk n het eten de tenten hebben klaar gemaakt en de tanden gepoetst. Om 10 uur lagen ze, mooie tijd! Haha. Met de begeleiders nog even een borrel gedaan en toen zelf ook lekker slapen.
Helaas was mijn nacht niet zolang want om 7 uur stond ik alweer in de kleren gewssen en wel met kinderen die energie voor tien hadden. Met z’n alle ontbeten en lunchpakketjes gemaakt. Toen was het over met de pret voor mij, want ik lag gestrekt op bed-.-‘ zoveel last van mijn rug, dus nadat de spullen gepakt waren hebben ze mij heel lief naar huis gereden, want ooh wee dat ik met de bus ging met al die zware spullen (had k nog wel kunnen doen, maar wilde ze niet). De rest is daarna door gegaan naar de boerderij, ik ben benieuwd naar hun verhalen maandag. Vandaag dus op bed gelegen geslapen en net Wentelteefjes gemaakt, wat was dat lekker! Eindelijk een beetje normaal brood haha.
DikkeKus,
Mabel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Mabel

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 9593

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 30 Januari 2018

No spang in Sranang

30 Augustus 2013 - 10 November 2013

Denemarken 2013

Landen bezocht: