Eerste week - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Mabel Alkema - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Mabel Alkema - WaarBenJij.nu

Eerste week

Blijf op de hoogte en volg Mabel

06 September 2013 | Denemarken, Kopenhagen

Wauww, wat een week!

Op het moment lig ik heerlijk op mijn bedje, uitgeput van deze geweldige week met veel indrukken, informatie en drukke kinderen, haha.

Maandag natuurlijk eerste dagje gehad, hartstikke spannend natuurlijk, niet wetende wat je te wachten staat. Een taal die je niet spreekt en je dus niks verstaat van wat er in de lessen verteld word. maar die dag was al top!

Dinsdag is een 'workshop dag', mijn leerlingen worden verdeeld over ; Muziek, koken en naar het bos gaan( om daar over te leren). Ik ben 's ochtends met Heidi en Rumeysa mee geweest naar het koken; bloemkool soep met een soort broodbollen voor erbij. ( wat me de eerste dag al opviel is dat iedereen heel erg gezond eet, sowieso in Denemarken, maar op school helemaal. De school verplicht het de kinderen gezond te eten, omdat ze anders te dik worden en hebben hier ook een gesprek over met de ouders. Dat ik aankwam met een broodje hagelslag was dus eigenlijk NOT DONE, dus maar weer naar de winkel gegaan voor kaas en worst en suks of suks.) 'S middags was ik met Troels en Camilla mee naar Muziek. 'Wat heb ik daar van genoten zeg! Het is hier allemaal zo goed geregeld. Er is een muziek lokaal met echt goede merken aan elektrische + akoestische gitaren, een drumstel, piano, microfonen en ga zo maar door, van alles is er wat. De kinderen genoten er zo van, dat ik er ook optimaal van genoot. De dag was zo voorbij.

Woensdag is een kort dagje voor de kinderen, tot kwart over 12. We zijn met het thema het lichaam bezig en hebben vandaag een poppetje gemaakt waarbij je die zo moest maken zoals je er zelf uitzag. Zoals je haar, oog en huiskleur. lang of kort haar, wat voor ondergoed je had. en daarna gingen we er kleding bij maken wat je zou dragen. (voor de rest hebben we voor dit thema onze voeten over getrokken op papier, raden welke voeten van wie zijn en hebben we nog wat gedaan wat ik alweer vergeten ben, oeps...

Donderdags was heel leuk, we hadden een sportdag bij ons op school, waarbij ook nog 100 leerlingen van een andere school kwamen, drukke boel dus! Er werden buiten spelletjes gedaan en gelukkig hadden we super weer. ik was vandaag vooral met Troels en Rumeysa. Troels houd heel erg van tellen en vooral in het engels, hij vind het dus extra leuk dat ik er ben. Ik heb vandaag vooral zo erg genoten, omdat het voor mij veel makkelijker is om te communiceren met de leerlingen via spelen dan praten, doordat we elkaar niet verstaan. 's middags ging ik mee naar een andere klas. die vonden het ook super leuk dat ik uit Nederland kwam en moest er veel over vertellen. Ik had er gelijk 6 nieuwe vrienden bij, haha. Zo vroegen ze ook of we paarden hadden in Nederland, ze hebben echt geen flauw benul, heel lief! En als laatst met zn alle naar de gymzaal. Op dinsdag middag komen alle leraren en leerlingen samen en worden er liedjes gezongen, filmpjes, dansjes of iets laten zien. Een soort weekafsluiting alleen dan op donderdag.

Vandaag in de 'goedemorgen', de opening van de dag waar we bespreken wat we gaan doen etc, het boodschappenlijstje voor volgende week gemaakt en besproken wat we in de avond gaan doen. Want , jawel, Mabel gaat kamperen op school! We hebben een klassenuitje (schooltrip) met een overnachting! Daarna verder aan het thema lichaam en s middags gingen we het bos in.
Over route over boomstammen gelopen, broodjes gebakken even lekker gespeeld en gehangen en daarna teruglopende naar de auto riddertje gespeeld. Ik was de koningin, er waren 2 mensen die mij wilde vangen, 5 die mij wilde beschermen en 1 iemand die iedereen weer levend kom maken als zei gedood waren. Wat een feest, iedereen ging op in zijn rol en genoot er optimaal van. ik op het begin om weg te rennen, omdat ik zo van de rest genoot. Maar leefde me daarna helemaal in in mijn rol. heerlijk om zo buiten in de mooie natuur bezig te zijn met de kids.

Mijn leerlingen hebben niet allemaal een handicap. er zijn er maar 2 van de 7 die dat wel hebben. (misschien niet heel toevallig te twee waar ik de beste klik mee heb). Mijn stagebegeleider vertelde me vandaag dat de kinderen vooral een leerachterstand hebben en zich jonger gedragen dan dat ze zijn.

Zoals al tig keer hier boven genoemd geniet ik heel erg van de omgeving, mijn stage en de kinderen. De eerste week is zo snel voorbij gevolgen. Nog MAAR 9 weken te gaan, voor ik het weet ben ik al weer in Nederland...

Ik hoop nog wel wat van de Deense taal mee te pikken, heb al wat blaadjes voor ongeveer groep 2/3 mee om het te leren. Ik vind het namelijk erg frustrerend dat ik mijn leerlingen niet versta als ze mij wat te vertellen hebben, of wanneer ze boos zijn dat ik ze niet kan helpen. Maarja, ik ben er ook nog niet zo lang, en begin al wel aardig wat Deense woorden mee te pikken. Als ze niet zo snel praten lijkt veel ook wel op het Nederlands, alleen laten ze vee letters achterwegen als ze praten.

Maargoed, ga zo meteen nog maar even van het EINDELIJK mooie weer en weekend genieten, en hopen dat het snel maandag is!

DikkeKnuffell

  • 06 September 2013 - 21:56

    Herma:

    Wat ben je toch een supermeid!! Leuk dat je zo geniet.

    Lieve groet Herma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Mabel

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 9600

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 30 Januari 2018

No spang in Sranang

30 Augustus 2013 - 10 November 2013

Denemarken 2013

Landen bezocht: