Eerste werkdag - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Mabel Alkema - WaarBenJij.nu Eerste werkdag - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Mabel Alkema - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag

Blijf op de hoogte en volg Mabel

02 September 2013 | Denemarken, Kopenhagen

Hallo, daar was ik alweer

Na een heerlijk rustig weekend vandaag toch echt aan het avontuur begonnen. Vanmorgen met de bus naar Ringsted waar we werden opgehaald door Flemming, ons contactpersoon van Adalskolen (de stage). Nog even laten zien welke bus we morgen zouden moeten pakken naar de school en toen snel de auto in.

We kregen een hoop informatie naar ons oren gesmeten, maar heb niet alles onthouden. Ik was razend nieuwschierig naar mijn plekje voor komende 10 weken. Toen ik binnen in de school kwam zat ik met een grijns op mijn gezicht van oor tot oor en deze is er de hele dag niet vanaf gegaan. Ik zit hier helemaal goed! Eerst een rondleiding door de school gehad, die pittig groot is, en daarna naar ons lokaal gebracht.

Net als op de Makerij(Leekerweide) is er een groot team met gymleraren!, ergotherapeuten, fysiotherapeuten, pedagonen, leraren natuurlijk en ga zo maar door, waardoor er 99 mensen werken en er zo'n 110 cliënten zijn.

Ik zit op een plek met kinderen van ongeveer 11 jaar, echt super leuk! Iedereen was zo enthousiast dat ik kwam. Ze wilde me van alles laten zien en sleurde me overal mee naar toe. Ik werd overdonderd met knuffels en alle Engelse woorden die ze konden werden geroepen, zoals: Fuck you en I love you, hahaha. Het enige wat ik echt heel jammer vind is dat ik geen Deens spreek, je kunt dus niet echt gesprekken met ze voeren, alles moet vertaald worden. Maar leergierig dat ik ben, ben ik gelijk met een lijst met Deense woorden begonnen. Camille (een leerling uit mijn groep) en Lars de gymleraar, hebben mij de dagen van de week al geleerd. Hanni en Magnus hebben mij geholpen tot 10 te tellen. Eigenlijk lijken veel Deense woorden wel op het Nederlands, zolang je ze maar rustig uitspreekt, haha.

De leerlingen willen ook wat engels van mij leren, ik mocht meteen al voor de klas van 1 tot 40 tellen, en ze konden het gewoon al! Echt super leuk om te zien dat kinderen met een hansdicap/leerachterstand zo leergierig zijn en ze gewoon al Engelse woorden of kleine zinnetjes spreken.

Maaargoed, de dag is voorbij gevolgen. Nog maar even Ringsted in geweest voor een winterjas, het weer is namelijk wel een beetje teleurstellend en daarna even mijn bedje ingedoken. ben namelijk ziekjes-.-' en alle informatie, aandacht en indrukken zijn ook wel vermoeiend. Ik heb echt al hardstikke veel zin in morgen, ik ben benieuwd wat de dag me brengt!


DikkeKus,

P.S Mijn groep krijgt trouwens wel les, maar niet lang achter elkaar omdat ze zich niet kunnen concentreren, ze krijgen ook veel vrije tijd, sommige snoozeltijd, gym, workshops met bijvoorbeeld muziek enz. enz. (TOP!!)
En het huis hier zit nu helemaal vol, 8 meiden 5 Nederlandse, en 3 Deense.

  • 02 September 2013 - 21:18

    Maroussia Anna Manuel:

    Die uitroepteken achter het woord gymleraren doet het hem (6)

  • 02 September 2013 - 22:21

    Herma:

    Wat is dit leuk om te lezen. Fijn dat je zo op je plek bent. Tien weken maken je vast nog "rijker" . Het komt helemaal goed met jou,!! We missen je echt wel hoor. (Zeker P vandaag....)
    Succes meid!!! Lieve groet Herma

  • 04 September 2013 - 00:43

    Gertruud:

    Hallo lieve schat.
    Ook al hebben we contact via appies en skype, het is heerlijk om je verslag te lezen. Terwijl ik het lees hoor en zie ik je vertellen . Zalig! :)
    Ik hoop dat je je weer wat beter voelt.
    Heb je een mooie (en tevens functionele, lees;warme) jas kunnen vinden? En is het er al zo fris, of lijkt t maar zo omdat jij niet erg hups bent? Hier is t nog erg lekker. Je mag best terugkomen hoor ;p
    Dikke knuf. Mamma

    Luv joehoeoeoeoe :)))))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Mabel

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 9600

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 30 Januari 2018

No spang in Sranang

30 Augustus 2013 - 10 November 2013

Denemarken 2013

Landen bezocht: