Eerste nacht overleefd - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Mabel Alkema - WaarBenJij.nu Eerste nacht overleefd - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Mabel Alkema - WaarBenJij.nu

Eerste nacht overleefd

Blijf op de hoogte en volg Mabel

31 Augustus 2013 | Denemarken, Kopenhagen

Hallo lieve allemaal.

Gisteren was het dan EINDELIJK zover, de reis naar Denemarken is begonnen. Woensdag al vol in de voorbereiding met spullen pakken, het besef was er nog niet echt. 'S avonds mijn lieve broer van Schiphol gehaald die heerlijk een maand bij zijn lieve was geweest. Fijn dat ik hem nog wel even kon zien voordat ik ging. Maar nog was het gevoel er niet dat ik daar over 2 dagen zou gaan, klaar om voor 2,5 maand in Denemarken te gaan wonen. Maar goed, donderdag mijn afscheidsfeestje voor mijn liefste vriendjes en familie. De hele dag in de keuken gestaan, met mijn lieftallige assistente Jet (en mijn lieve moeder natuurlijk) EN we MOESTEN nog langs Deen, ik kan toch niet naar Denemarken zonder mijn (5) pakken hagelslag! 'S avonds kwam iedereen gezellig bb'en. Ook al heb ik niet iedereen gesproken, doordat ik zelf de hele tijd aan het hollen rennen en vliegen was, heb ik een hele leuke avond gehad. Allemaal nogmaals bedankt voor de cadeautjes, het had niet gehoeven, maar hardstikkelief. Ze zijn allemaal mee! ( Anne-Roos, je chocoladepakket is al voor de helf op, oepsss) Toen alle lui weg was nog even met mijn broertjes en ouders bij de vuurkorf gezeten, nog was het besef er niet. Ik heb heerlijk geslapen, maar vond de wekker wat minder, maargoed het is voor een goed doel dus kon er makkelijk uitkomen. Natuurlijk zou ik mezelf niet zijn als ik nog niet alles had klaarleggen en weer eens wat kwijt was, namelijk mijn POK (praktijkovereenkomst, die moet ik hier laten tekenen op mijn stage, gebeurd dat niet heb ik 10 weken voor niets gedaan, dat betekend 10 weken langer door). Dus met heel wat gestress van mij, en de rust van m'n moeder heeft mijn moeder hem gelukkig nog kunnen vinden! Thuis afscheid genomen van mijn familie en toen met pap de auto in naar Schiphol, toen eindelijk wat kriebels in mijn buik, maar die waren er meer voor of ik wel op tijd zou komen...(file) Gelukkig waren we gewoon op tijd, ik kon gelijk naar de bagage en door de douanen, ik ben dus maar een uurtje op schilphol geweest tot ik in het vliegtuig was, dat was heel fijn. Achter de Douane zeg ik nog tegen Marous, ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik daar ga wonen, meer een vakantie gevoel EN ik heb nog niet gehuild!(wat heel knap is voor mijn doen) Dit had ik beter niet kunnen zeggen, tegelijkertijd pak ik het kaartje die pappa en mamma mij mee hadden gegeven, en bij de eerste zin rollen er wat tranen over mijn wangen. (ik hou ook heel veel van jullie pappa en mamma!) niet veel later konden we het vliegtuig in.

Een uurtje vliegen en je bent er, alsof het niets is. Ik had gelukkig leuke mensen naast me, een Nederlandse vrouw met haar dochtertje die op weg waren naar huis in Nice. Daar woont ze nu al 17 jaar, omdat ze verliefd was geworden op een Engelse jongen (nu dus haar man) toen ze daar haar au pair deed. Mij dus verteld dat je niet verliefd moet worden in het buitenland en lekker moet gaan reizen, haha. Dus een gezellige reis gehad.

op het vliegveld zoekende naar de trein die we moesten nemen, gelukkig spreek ik UITMUNTEND Engels, Maaarrr we hebben het kunnen vinden. We moesten namelijk naar Centraal Station, niet dat dat station Central Station heet, nee het heten København H, heel logisch maar we zijn bij de goede uitgestapt. Daar maar weer gevraagd naar de Trein naar Sorø. Ik moesten die naam alleen 10 x herhalen omdat ik het niet goed uitsprak. Misschien toch nog maar een paar keer oefenen voordat ik hier verdwaal.

De heletijd was het mooi weer, ik liep lekker in mijn hempje, omdat het zo warm was. We naderen station Sorø, pak mijn spullen omdat de trein langzaam stopt, en weet niet hoe snel ik mijn jas moet aantrekken, het HOOST niet normaal hard! Snel naar binnen gegaan waar ons contact persoon wachten en zei dat het in maanden niet zo erg had geregeld. WELKOM MABEL EN MAROUSSIA!

Even gewacht tot de ergste bui over was en toen hup de auto in naar ons verblijf. Het is een groot terrein met verschillende gebouwen, een fitness, bibliotheek, washok, eet kantine, lokalen (zit een universiteit bij), danszaal (neem ik aan, er word iedere dinsdag avond stijl gedanst, lucky me!) en overal mogen we gratis verbruik van maken.

Wij wonen komende 10 weken in een huis met 8 slaapkamers, we delen 2 douches, 2 wc's, 1 keuken en een woonkamer met 3 andere meiden uit Groningen, zij komen zondag pas aan. Ik heb dus heeeerlijk een eigen kamer, die ik gelijk heb op gepimpt met de spullen die ik van thuis mee had genomen. Zoals foto's, kaarsen van Leekerweide, en gewoon frutseltjes. Ik voel me nu helemaal thuis, ik wil alleen nog een prikbord waar mijn kaarten op kunnen, die staan nu zolang op de vensterbank.

Nadat we onze kamers aan kant hadden gemaakt maar boodschappen doen, jaja op onze fietsjes! Dus als toerist met een kaart op de fiets, zoekende naar de LIDL! En gevonden, op de terug weg hadden we onze kaart niet eens nodig, wat word ik toch al zelfstandig he! haha

We zijn er achter gekomen dat de keuken niet echt je van het is, we hebben een aankoek pan en het bestek zag er niet echt fris uit, dat dus eerst maar een soppie gegeven. Een lekker eitje gebakken en natuurlijk broodje met DIK Hazelnoot pasta (nutella hebben ze natuurlijk niet bij de lidl:( ) Mijn buk vuld, nog even heerlijk series zitten kijken en toen lekker mijn bedje in gekropen.

gelukkig een goede eerste nacht gehad en het huis voelt al een beetje als mijn thuis. Vandaag gaan we de buurt maar eens verkennen en morgen krijgen we een rondleiding door Ringsted waar we vanaf maandag stage zullen gaan lopen, SPANNEND! Ik ga me nu maar eens douchen en aankleden, anders komt het er nooit van.

Dikke Knuffel vanuit Denemarken!

Mabel

  • 01 September 2013 - 14:08

    Petra Fijma:

    Hoi Mabel
    wat een avontuur en leuk verslag. Ik zal maandag in het kringgesprek met cliënten je verslag voorlezen.
    We blijven je volgen en ik wens je veel succes toe je eerste stage dag.
    groeten Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Mabel

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 9597

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 30 Januari 2018

No spang in Sranang

30 Augustus 2013 - 10 November 2013

Denemarken 2013

Landen bezocht: